1 Ocak 2010 Cuma

Beşiktaş'ta Genç Olmak




Yeni kaleci transferimiz İstanbul'a teşrif etmiş. Haberi az önce bir sitede okudum ve ben Beşiktaş'ta sadece bir taraftarken bile rahatsız oldum bu durumdan. Ben taraftar olarak rahatsız olurken "acaba Korcan ve diğer gençler ne düşünmüştür?" diye merak ettim. Korcan'ı ele alalım. Düşünün şimdi, Beşiktaş'ta genç bir kalecisiniz. Abileriniz sakatlanıyor ve kaleyi devralıyorsunuz. İlk olarak yarım devre forma giyiyorsunuz ve 2 gol yiyorsunuz ama yediğiniz gollerde rakip o kadar rahat pozisyonlarda vuruyor ki topları kaleye çıkartamamanız çok normal. İkinci maçınızda hatalı goller yiyorsunuz, evet hatalısınız yediğiniz gollerde ama siz bu takımın 3. kalecisisiniz ve henüz yaşınız çok genç. Bu tarz hatalar yaparak doğru ve iyi olanı bulacaksınız. Özürünüzü diliyorsunuz ve size güvenmelerini, zamanla daha iyi olacağınızı söylüyorsunuz. Hazır lige ve kupaya da ara verilmişken çok çalışmalıyım, daha iyi olmalıyım diye sürekli çalışıyorsunuz. Geceleri rüyalarınızda bile planjonlar yapıyorsunuz toplara. Beyninizde sürekli yeniden o kutsal gördüğünüz formayı sırtınıza geçirmek ve maça çıkmak var. Tüm hayatınız bu olay çevresinde gelişiyor. Üstelik ara sona erdiğinde en fazla 2-3 maç daha oynayabileceğinizi, daha sonra üstünüzdeki kalecilerden birinin zaten sakatlıktan kurtulup sizden kaleyi devralacağını bile bile sürekli çalışıyorsunuz ve o günü düşünüyorsunuz.

Fakat sonra ne oluyor? Kulübünüz yeni bir kaleci transfer ediyor. İlk başlarda çıkan haberleri dedikodu olarak görüyorsunuz ama sonra anlıyorsunuz ki haberler doğru. Yani bu demek ki  kulübünüz ve hocanız size güvenmiyor. Size 2 maç dahi tahammül edemiyorlar. Son maçta yaptığınız hataları referans alıp gelecek maçlarda da aynı hataları yapacağınıza hükmediyorlar. Oysa siz ne umutlarla yaşıyordunuz. Neler bekliyordunuz.
İsterdiniz ki teknik direktörünüz hatalı bir takım sahaya sürdüğünde yada yanlış bir taktik diziliş yaptığında siz nasıl "Büyük hocadır, bu seferlik yanlış yapmış olması ondan bir şey eksiltmez." diye düşünüyorsanız, hocanız da desin ki "Daha gençtir, hata yapması normaldir. Arkasındayız." Hatta özellikle çıksın ve desin ki "Ben de hatalar yaptım. Hemde ne hatalar yaptım. 6 yabancı bile sahaya sürdüm ama geçen sezon bu takıma iki kupa kazandırdım. Korcan'da bu takımın gelecekte kazanacağı nice kupada pay sahibi olacaktır."
Fakat tam tersi oluyor ve size 2 maç dahi tahammül edemiyor hocanız. Benim hayallerim yıkılırdı şahsen. Korcan'ın durumunu da tahmin edebiliyorum.

Hep Korcan üzerinden gittik ama aynı durum altyapıdaki her futbolcu için geçerlidir. Bu transfer sonrası eminim ki, Korcan kaleyi devraldığında umutlanıp "Korcan başardıysa bir gün sıra bana da gelecektir" diye düşünen takımın tüm gençlerinin umutları sönmüştür içinde.

Beşiktaş'ta genç futbolcu olmak o kadar zor ki son zamanlarda, kardeşlerime sabırlar diliyorum.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

şimdi korcan ramazan'dan iyi olursa idmanlarda kaleye geçmeyecek mi? tek kaleciyle mi girseydik lige. iyi olan oynar.

kartal ruhu dedi ki...

Rüştü ve Hakan iyileşene kadar 2 bilemedin 3 maçta görev alacaktı zaten Korcan. 3 maç için yedek kaleci olarak altyapıdan bir isim daha kullanılabilirdi bence. Çocuğun moral sıfırdır şu anda eminim. Korcan iyi oynarsa elbette formayı alır ama şu anda Korcan'ın idmanlarda tek düşüneceği şey, "ben beceriksizim, hatalı goller yiyorum, benden adam olmaz." olacak. Bu moral bozukluğuyla artık Korcan'ın işi çok zor.

Unknown dedi ki...

beşiktaş'ın kalecisi bunu kaldırabilecek psikolojide olmalı.

Yorum Gönder

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.
Kişi veya kurumlara hakaret içeren yorumlar onaylanmayacaktır.